Wisła 2021- ,,Płynie Wisła płynie po polskiej krainie…”

28 czerwca spakowaliśmy walizki do autokaru i ruszyliśmy w drogę do Wisły.

W tym roku postanowiliśmy odbyć podróż do źródeł.

Pierwszy dzień w większości upłynął nam w podroży.

Ciekawym przerywnikiem naszej podróży okazał się Ogród Doświadczeń imienia Stanisława Lema w Krakowie.

Pobyt w Wiśle rozpoczęliśmy od wycieczki po okolicy pod okiem przewodnika. Obejrzeliśmy początkowe zakola najdłuższej rzeki w Polsce, miło spędziliśmy czas w Parku miejskim,  z którego przeszliśmy na Bulwar Księżycowy, na którego końcu spotkaliśmy misia na kamiennej kuli.  Na chwilę weszliśmy do Amfiteatru, aby posiedzieć na wygodnych żółtych krzesełkach. Będąc w Wiśle obowiązkowo trzeba było zobaczyć figurę Adama Małysza wykonaną z białej czekolady.  W końcu nadszedł czas na lody i pamiątki.

Środa to dzień wodnego szaleństwa.

Pobyt w aquaparku Wisła na długo pozostanie w pamięci uczestników obozu:

zjeżdżalnie, pontony, zabawy w wodzie, grzybki, parasole, armatki wodne oraz basen sportowy.

Przebywając w WIŚLE skorzystaliśmy z okazji, aby odbyć osobliwą lekcję historii.

Starsza grupa młodzieży odwiedziła miejsce Pamięci oraz Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu,

największy hitlerowski obóz zagłady Żydów oraz innych nacji podczas II wojny światowej.

Ta osobliwa pamiątka jest miejscem, którą każdy Polak powinien zwiedzić,

by zrozumieć ogrom tragedii jaka rozegrała się w tym miejscu w latach 40-tych XX wieku.

Kolejny lipcowy dzień spędziliśmy na wycieczce autokarowej do Trójwsi: Konakowa, Jaworzynki i Istebnej. W Koniakowie zobaczyliśmy największą koronkę na świecie jak również inne piękne arcydzieła wykonane przez mistrzów koronkarstwa.

Istebna słynie z Chaty Kawuloka- przekształconej na muzeum regionalne beskidzkich górali. Ta wizyta wprawiła wszystkich w wyśmienite humory.

Jaworzynka to miejscowość, gdzie spotykają się granice trzech państw: Polski, Czech i Słowacji.

W drodze powrotnej postanowiliśmy sprawdzić jak wygląda świat z pozycji belki, z której skakał Adam Małysz.

Kolonie w górach, a więc czas w góry! Pierwszy szczyt do zdobycia to Wielka Czantoria. Było ciężko, ale widoki niesamowite.

Niedziela to czas relaksu i odpoczynku, tak właśnie spędziliśmy ten dzień.

Wypoczynek  letni dla dzieci  i  młodzieży  w  formie Kolonii w 2021  r.  został  dofinansowany  ze  środków Funduszu  Składkowego  Ubezpieczenia  Społecznego  Rolników  w kwocie 750,00  zł na każdego z 63 uczestników.

Stowarzyszenie pozyskało również na wyjazd dofinansowanie ze środków Wojewody Mazowieckiego i Wójta Gminy Zbuczyn.