Sensoryka małego smyka

Ostatnio w naszym przedszkolu odbyły się kolejne zajęcia sensoryczne. Tym razem tematem zajęć było „brudne zadanie”. Była to wyjątkowa forma zabawy rozwijająca zdolności motoryczne, kreatywność oraz zdolności do rozwiązywania problemów dzieci. Dzieci uwielbiają brudne, ale jednocześnie fascynujące doświadczenia, które pozwalają im na beztroską zabawę i naukę poprzez doświadczanie.

Obłoczki miały okazję zanurzyć rączki w błotku zrobionym z mąki, kakaa i wody. Maluszki bawiły się figurkami zwierząt na błotnej farmie. Ich zdziwienie i zarazem ekscytacja nie miały końca.

- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe

Gwiazdki miały możliwość zdobyć nowe doświadczenie, podczas wspólnego malowania farbami na folii stretch umieszczonej na nogach od stolika. Malowanie na folii okazało się świetną zabawą pobudzającą wszystkie zmysły w trakcie której, przedszkolaki eksperymentowały z kolorami i wykazywały się niezwykłą inwencją twórczą.

- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe

Astronauci na zajęciach malowali rękami oraz stopami. Rączkami dzieci kolorowały poznane dotąd litery, natomiast stopami cyfry. Malowanie dłońmi i stopami to przede wszystkim fantastyczna zabawa, pełna spontanicznych reakcji i zdobywania przez dzieci nowych doświadczeń. Realizacja tego typu zajęć pozwoliła na przeprowadzenie doskonałej zabawy plastycznej, na stymulację dotyku oraz kształtowanie się orientacji przestrzennej.

- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe

Odkrywcy stworzyli za pomocą farb i dłoni piękne prace prace plastyczne – ośmiornice. Bawili się także różnego rodzaju rodzaju materiałami sypkimi, mąką, kaszą, grochem czy ciecierzycą. Dzieci przesypywały go przez dłonie czując jego temperaturę i strukturę. Ćwiczenie to rozwijało ich zdolności do rozróżniania bodźców dotykowych i zapachowych.

- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe
- KOSEM - Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe

Zajęcia sensoryczne to nie tylko frajda, ale również świetna okazja do nauki. Poprzez taką zabawę dzieci uczą się cierpliwości, współpracy w grupie oraz pokonywania swoich obaw, kiedy dotykają rzeczy, które na początku wydają się im nieprzyjemne. To także doskonała forma rozwoju emocjonalnego – dzieci uczą się wyrażania swoich odczuć i emocji związanych z tym, co czują bawiąc się w „brudzie”.