Podróże z klasą – Łódź

3 października uczniowie klas 1-3 wyruszyli na wycieczkę w ramach programu ,,Podróże z klasą”. Tym razem celem wyprawy była Łódź. Pierwszym punktem naszej podróży był ,,Kosmos dla najmłodszych” w Planetarium- Centrum Kultury i Nauki.

Ujrzeliśmy różne zjawiska atmosferyczne: ruchy planet, gwiazdy, galaktyki oraz inne obiekty kosmiczne. Następnie udaliśmy się do Orientarium ZOO.

Wizyta była naprawdę fascynującym doświadczeniem! Rekiny pływały nam nad głowami. Zaciekawiła nas różnorodność zwierząt z najdalszych zakątków świata: lwy, tygrysy, słonie, żyrafy, pingwiny, ptaki egzotyczne oraz gady, które mieliśmy na wyciągnięcie ręki.

Na zakończenie pierwszego dnia zwiedzania mogliśmy zajrzeć w wirtualny świat podwodnych zwierząt.

Następnie upragniony nocleg w hotelu Ibis. Piżamowe party, gry, zabawy i wspaniałe towarzystwo stały się okazją do relaksu z przyjaciółmi.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od spektaklu ,,Ciepłe pszczoły” w teatrze Pinokio.

Potem był spacer z przewodnikiem po ulicy Piotrkowskiej – jednej z najdłuższych handlowych ulic w Europie. Poznaliśmy historię miasta. Kolejny cel to Manufaktura – ogromny kompleks handlowo – usługowy z muzeami, restauracjami i sklepami, zlokalizowany w dawnych budynkach fabrycznych.

Punkt kulminacyjny drugiego dnia podróży to Ulica Żywiołów w EC1 – fantastyczne miejsce. dzieci chciały zostać tam na noc.

Ostatnim punktem programu naszej wycieczki była wizyta w Muzeum Kinematografii mieszczącym się w zabytkowym pałacu Karola Scheiblera. Muzeum poświęcone historii filmu, z bogatą kolekcją rekwizytów, zabytkowymi urządzeniami filmowymi, kolekcją plakatów i zdjęć z róznych okresów, lalkami animacyjnymi-urzekło nas. Niemal wszyscy zakochali się w Misiu Uszatku.

Po intensywnych trzech dniach wycieczki nadszedł czas na powrót do domu. Wycieczka do Łodzi była wspaniale spędzonym czasem. Przeżyliśmy trzy dni pełne niesamowitych atrakcji i niezapomnianych przygód.