Na kolejnych zajęciach z robotyki Astronauci konstruowali helikopter, budynki oraz
pandę. Dzieci na początku obejrzały filmik, a następnie z trenerem zastanawiały się
dlaczego helikopter jest używany np. do ratowania ludzi w górach czy z powodzi.
Przedszkolaki dowiedziały się, że helikopter dzięki śmigłom, może wylądować i wystartować praktycznie
w każdym miejscu i nie potrzebuje pasa startowego tak jak
samolot. Następnie w parach dzieci konstruowały swoje helikoptery oraz je
programowały. Na końcu przedszkolaki miały czas żeby bawić się w ratowanie domów
i pandy podczas powodzi.
Grupa Odkrywców na zajęciach z robotyki skonstruowała lokomotywę oraz wagon.
Do budowy tego robota dzieci wykorzystały niemalże wszystkie klocki z zestawu łącznie
z trzema silnikami. Przedszkolakom bardzo spodobał się ten robot. Do jego
programowania zostały wykorzystane płytki funkcyjne pętli, kierunku, prędkości, czasu
oraz muzyki. Po uruchomieniu programu pociąg wydawał dwa sygnały dźwiękowe po
przejechaniu określonego czasu. Dzieci chętnie zmieniały melodie dla swoich robotów.