Półkolonie letnie – podsumowanie pierwszego tygodnia

W dniach od 24 lipca do 4 sierpnia zorganizowaliśmy w naszej placówce półkolonie dla najmłodszych dzieci. Przed atrakcjami, które były dla dzieci zorganizowane nie zabrakło porannej rozgrzewki, zabaw ruchowych oraz tanecznych na boisku szkolnym. Po rozgrzewce zawsze rano dla dzieci był przygotowany śniadaniowy piknik na świeżym powietrzu, w którym najmłodsi uczyli się jak należy prawidłowo myć owoce oraz kształcili nawyki żywieniowe.

Pierwszego dnia wyruszyliśmy w pełną przygód wyprawę do Leśnego Zespołu Rekreacyjno-Edukacyjnego AMONIT. Na miejscu czekała na nas ogromna zjeżdżalnia, rzeźby zwierząt leśnych oraz liczne konstrukcje zbudowane z drewna i lin przeznaczone do wspinaczki, na których dzieci ćwiczyły zwinność i koordynację ruchową. Dużej sprawności wymagała również zabawa w małym parku linowym – dzieci radziły sobie doskonale! Ponadto w piaskownicy mogliśmy wykopać zwapniałe relikty przeszłości. Cały teren kompleksu leśnego bezpiecznie ogrodzony okazał się również świetnym miejscem do zabawy w pościgi policyjne. Na koniec udaliśmy się na obiad – kiełbaski z ogniska oraz zdrowe warzywa, które po tak wyczerpującej zabawie dzieci chętnie zjadły.

We wtorek wybraliśmy się na pływalnię ” Delfin” w Łukowie. Po porannej rozgrzewce i zapoznaniu uczestników półkolonii z zasadami bezpieczeństwa, które będą obowiązywać ich w czasie zabawy w wodzie, wyruszyliśmy. Po dotarciu na miejsce rozłożyliśmy koce w zacienionym miejscu na trawie, dzieci przebrały się bez pomocy wychowawców w stroje kąpielowe – wykazały się przy tym dużą samodzielnością. Przyszedł czas na kąpiel w basenie, z którego już po chwili słychać było głośne śmiechy i okrzyki radości. Dzieci uczyły się pływać i nurkować, a niektóre podjęły się doskonalenia posiadanych już umiejętności. Starsi uczestnicy korzystali również ze zjeżdżalni wodnych. Podczas przerwy zabawie udaliśmy się na lody, co nie przeszkodziło dzieciom w zjedzeniu ze smakiem przygotowanej przez siebie zdrowej mini przekąski. Po przebraniu się w suche ubrania i spakowaniu plecaków pojechaliśmy jeszcze na pyszny obiad, po którym udaliśmy się już prosto do domów.

W środę odbyliśmy niesamowitą podróż do Magicznych Ogrodów. Na miejscu przywitał nas sympatyczny, futrzasty stwór nazywany Mordolem – symbol Magicznych Ogrodów. Następnie pod przewodnictwem wróżki zwiedziliśmy Zamek Wróżek, posłuchaliśmy opowieści krasnoludka mieszkającego wewnątrz drzewa, poznaliśmy historię powstania Magicznych Ogrodów, dowiedzieliśmy się jacy rycerze bronią ich bram oraz poznaliśmy tajniki walki rycerzy i choć na chwilę przenieśliśmy się w bardzo odległe czasy. Jednakże Magiczne Ogrody to nie tylko edukacja. Dzieci miały okazję przejść przez podziemny tunel, pokręcić się na karuzeli napędzanej siłą ludzkich mięśni (nie było lekko)! Odbyły przejażdżkę  kolejką skrywającą sekrety mieszkańców. Największą atrakcją dla dzieci okazały się spotkania z istotami żyjącymi w Magicznych Ogrodach: z baśnikiem, wróżkami, trollami i innymi bajkowymi postaciami, z którymi mogły zrobić sobie zdjęcia, tańczyć i śpiewać. Wyczerpani mnóstwem wrażeń uczestnicy półkolonii zjedli obiad i zaopatrzyli się w pamiątkowe magnesy, żeby z uśmiechami na buziach wyruszyć w podróż powrotną ze świata baśni do rzeczywistości.

Czwartek rozpoczęliśmy rozgrzewką oraz zajęciami rytmicznymi w naszej szkole. Dzieci śpiewały i tańczyły. Po świetnej zabawie zjedliśmy zdrowe, apetyczne śniadanie i pojechaliśmy do Novekino w Siedlcach. Zanim usiedliśmy wygodnie w kinowych fotelach, dzieci spotkały się z wyjątkowym gościem kina – Alpaką. Przyjaźnie nastawione zwierzę pozwoliło się głaskać, przytulać, a nawet dzielnie pozowało do zdjęć. Jego opiekun w tym czasie opowiedział o zwyczajach swojego podopiecznego, o tym co je, jak przebiega jego dzień. Gdy zgasły światła, rozpoczął się seans, który był celem naszej wycieczki. Pełna przygód, opartą na faktach, ciepła opowieść o norweskim podróżniku Roaldzie Amundsenie, który przeleciał nad biegunem północnym na sterowcu, wraz z Umberto Nobile – właścicielem Titiny – tytułowej psiej bohaterki. Dzieci były pod ogromnym wrażeniem obejrzanej bajki. Zadawały pytania, opowiadały najfajniejsze fragmenty. Bardzo spodobała się im informację, że pies był na biegunie. Dzieci nie tylko zdobyły namiastkę informacji o wielkich podróżnikach, ale też miały okazję poczuć się jakby same tam były.

Tydzień zakończyliśmy szaleńczą zabawą na placu zabaw w Międzyrzecu Podlaskim. Po codziennej rozgrzewce i pysznym śniadaniu wyruszyliśmy w drogę, śpiewając naszą kolonijną piosenkę. Chociaż brakowało słońca, rozpromienione buzie naszych podopiecznych rozjaśniały dzień. Wspólnie bawiliśmy się w różnego rodzaju gry plenerowe, korzystaliśmy ze sprzętów dostępnych na placu zabaw. Badaliśmy siłę i prędkości dźwięku, ćwiczyliśmy  równowagę, szybkość oraz koordynację ruchową. Dzieciom nie zabrakło energii nawet po dojechaniu na miejsce zorganizowanego obiadu. W oczekiwaniu na posiłek wszyscy korzystali z karuzeli, huśtawek i ścianek wspinaczkowych dostępnych na miejscu.

W ciągu całego tygodnia nasza grupa bardzo się zintegrowała, a wychowawców napawały dumą pochwały, które słyszeliśmy o kulturze osobistej, samodzielności i godnym naśladowania zachowaniu dzieci, w każdym odwiedzonym przez nas miejscu.

Stowarzyszenie Kulturowo- Oświatowe KOSEM  jest organizatorem wypoczynku letniego w formie półkolonii  w terminie 24 lipca- 4 sierpnia 2023r.

Wypoczynek  letni  w formie półkolonii dla dzieci rolników w 2023  r.  został  dofinansowany  ze  środków Funduszu  Składkowego  Ubezpieczenia  Społecznego  Rolników  w kwocie 450,00  zł na każdego z uczestników, których rodzice są ubezpieczeni w KRUSie.