W minionym tygodniu rozmawialiśmy w przedszkolu o zmianach zachodzących wiosną w ogrodzie i w naszym najbliższym otoczeniu. Na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń opowiadaliśmy o zwiastunach wiosny oraz dowiedzieliśmy się, jak przebiega proces rozwoju i wzrostu rośliny. Samodzielnie zasadziliśmy kwiatki. Zapoznaliśmy się też z pracą i narzędziami ogrodnika.
Oprócz tego poznaliśmy literę „C” i „c” na podstawie wyrazu „cebula”, uczestniczyliśmy w wielu zabawach językowych i tańczyliśmy do piosenki o „C”. Podczas spaceru w okolicy przedszkola poszukiwaliśmy natomiast oznak wiosny, obserwowaliśmy zmiany zachodzące w przyrodzie, przyglądaliśmy się drzewom, krzewom, pierwszym kwiatom, słuchaliśmy śpiewu ptaków i oglądaliśmy przydomowe ogródki. Uczestniczyliśmy też w zabawach ruchowych do piosenek, tworzyliśmy do nich akompaniamenty i ilustrowaliśmy je ruchem. Wykonywaliśmy zadania matematyczne – dodawanie i odejmowanie zgodnie z treścią opowiadania, wykonaliśmy prace plastyczną – przebiśniegi, graliśmy w dooble podłogowe.
\