Dziś klasy 4-8 przyłączyły się do międzynarodowego świętowania liczby pi.
Uczniowie zapoznali się z historią tej niewymiernej liczby, której używano już przy budowie świątyni Salomona czy też w starożytnym Egipcie.
Już Archimedes w III wieku przed naszą erą wpadł na pomysł, co by było gdyby obwód koła podzielić przez średnicę.
I co otrzymał? Pierwsze rozwinięcie tej liczby, czyli 3,14.
Po tym czasie ludzie starali się podać coraz dokładniejszą jej wartość.
I tak w XVII wieku Ludolph van Ceulen podał 17 cyfr po przecinku, a angielski matematyk William Jones w XIX wieku 35 cyfr.
Niewątpliwie naszych uczniów zaskoczyła informacja, że w roku 2010 francuski matematyk Febrice Bellard,
za pomocą programu komputerowego, podał jej rozwinięcie do 2,6 biliona cyfr po przecinku.
A jak naszym uczniom poszło odkrycie rozwinięcia liczby pi?
Nasi uczniowie mieli misję rozwiązania zadań z escape roomu.
Dzięki temu odkryli, aż 15 miejsc po przecinku tej niewymiernej liczby.
Oprócz łamania sobie głów z algebrą czy geometrią, rozwiązywali rebusy.
Klasy 4-6 przygotowały piękną, kolorową pidekorację.
W zabawach czuć było ducha rywalizacji, każda drużyna chciała jako pierwsza otworzyć zamek, odpowiednią kombinacją liczb.
I udało się z wielką radością ogłosić zwycięzców.
Święto pi, niewątpliwie miało walory dydaktyczne, ale także w ciekawy sposób uatrakcyjniło nasze szkolne życie.