7 października odbyły się drugie zajęcia z robotyki w przedszkolu. Astronauci zbudowali robota Milo z czujnikiem. Robot ten, po odpowiednim zaprogramowaniu miał jechać, a gdy coś zobaczy zatrzymać się. Instruktorzy przypomnieli, jak powinien być skonstruowany program, aby robot działał. Wszystkie płytki kodowania muszą być w odpowiedniej kolejności – prędkość, kierunek, czas i zatrzymanie. Przedszkolaki radzą sobie coraz lepiej, więcej czasu mają na samodzielne konstruowanie programów i przekształcanie ich, co wywołuje wiele radości podczas zajęć.
Odkrywcy na swoich zajęciach budowali helikopter z dwoma silnikami, jeden do poruszania się, a drugi do śmigła. Ich robot miał za zadanie jechać najpierw wolno, potem szybko, prosto i skręcić, podczas jazdy jego śmigło miało się kręcić z różną prędkością. Dzieci poznały płytkę z kierownicą do jazdy po łuku o wartości wskazanej przez dzieci. Utrwaliły na zajęciach kolory płytek: pomarańczowe – odpowiedzialne za czujniki, zielone są od sterowania silnikami, żółte płytki potrzebne są do uruchamiania programów i warunków, a filetowe są od efektów specjalnych jak obraz i dźwięk. Na tych zajęciach przedszkolaki stworzyły dwa różne programy, które działały równocześnie.