UROCZYSTE ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2020/21

Harmonogram rozpoczęcia roku szkolnego 2020/2021:

31.sierpień 2020r. ( poniedziałek)

15.30– zebranie z rodzicami ( w zależności od pogody plac przed szkołą lub  na sali gimnastycznej)

1 września 2020 r. (wtorek)

8:00 – Msza Św. w kościele w Krzesku w intencji Nowego Roku Szkolnego 2020/21

9:00spotkanie uczniów z wychowawcami w wyznaczonych miejscach na placu szkolnym (w przypadku niesprzyjającej pogody w salach)

Przypominamy , żeby zabrać plecaki na nowe podręczniki. Tego dnia będzie dowóz autobusami szkolnymi z godzinnym przesunięciem. Trasy jak w ubiegłym roku.

Pamiętajmy o maseczkach oraz zachowaniu bezpiecznej odległości!!!

 

WRACAMY DO SZKOŁY!

NOWY ROK SZKOLNY 2020/21, NOWE ZASADY!!!

1 września 2020 roku jak większość uczniów szkół w Polsce, my również rozpoczniemy nowy rok szkolny. Na pewno wszyscy- dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i rodzice mają wiele pytań i wątpliwości. Nie sposób na wszystkie dzisiaj odpowiedzieć. Wszystkie niejasności biorą się z braku wiedzy, dlatego proponujemy wszystkim zapoznać się z materiałami i zaleceniami  przygotowanymi przez MEN i GIS na temat funkcjonowania szkoły w tym trudnym okresie.

https://www.tvp.info/49514991/bezpieczny-powrot-do-szkoly-najwazniejsze-zasady-w-nowym-spocie-tvp-wideo

https://www.gov.pl/web/edukacja/bezpieczny-powrot-do-szkol2

https://www.kuratorium.waw.pl/pl/informacje/aktualnosci/14928,Jak-organizowac-ksztalcenie-w-czasie-epidemii-zalecenia-dla-dyrektorow-szkol.html

https://www.gov.pl/web/edukacja/bezpieczny-powrot-do-szkol2?fbclid=IwAR2ZMdlG4tfoVA-I7ugivl7PbW_vufWWz4sglaXNE0Uco7Bn-FtTEhJSJ-E

OBÓZ TURYSTYCZNO-REKREACYJNY

Pensjonat „Górski Poranek”,
ul. Kościuszki 72, 57-550 Stronie Śląskie

ORGANIZATOR:

STOWARZYSZENIE KULTURALNO-OŚWIATOWE „KOSEM”,   IZDEBKI KOSNY 38, 08-111 KRZESK

WYPOSAŻENIE   OBOZOWICZA:

1.Przybory do mycia: mydło, szczoteczka do zębów, pasta, ręcznik, krem do opalania z dużym filtrem, okulary przeciwsłoneczne, chusteczki higieniczne, klapki do kąpieli;

2.Ubrania: kurtka od deszczu, adidasy lub inne wygodne buty na wycieczki, dres, strój kąpielowy, sweter, bluzeczki, spodenki, spodnie, bieliznę, nakrycie głowy, mały plecak na wycieczki, kapcie;

3.W razie kłopotów w znoszeniu podróży – aviomarin lub inny środek na chorobę lokomocyjną, plasterki opatrunkowe, igła i nici, środek przeciw komarom;

4.Legitymacja szkolna, maseczki na twarz, mały/podróżny spray do dezynfekcji rąk.

  1. KSIĄŻKA DO CZYTANIA

 

Inne rzeczy:

1 konserwa mięsna (luncheon meat Krakus (Biedronka)),

1 pasztet drobiowy,

Aparat fotograficzny, sprzęt grający, telefon uczestnicy zabierają na własną odpowiedzialność.

Rodzice proszeni są o dzwonienie do dzieci wyłącznie w godzinach 18 – 22, aby nie narażać dzieci na niebezpieczeństwo odbierania telefonów np. podczas wycieczek w góry.

Wyjazd w dniu 15 lipca: Izdebki Kosny godz. 600

 

Zakończenie roku szkolnego 2019/20

Uroczystość zakończenia roku szkolnego 2019/20 w naszej szkole będzie tym razem wyglądała trochę inaczej niż zawsze.  Z powodu covid-19 nie jest to uroczystość obowiązkowa. Ci, którzy w niej będą uczestniczyć zobowiązani są do przestrzegania zasad bezpieczeństwa.

Uroczystość odbędzie się w piątek 26 czerwca 2020 r. zgodnie z poniższym harmonogramem:

godz. 8:00 – Msza św. w Kościele Parafialnym w Krzesku;

godz. 9:15- 9.45 – rozdanie świadectw, dyplomów i nagród przez wychowawców;

( wokół szkoły w wyznaczonych sektorach będą czekali wychowawcy, do których  podchodzą uczniowie w celu odbioru świadectw)

godz. 9.30- 10.15- rozdanie świadectw, dyplomów i nagród na sali gimnastycznej  dla uczniów klasy VIII

UWAGA!!!

Osoby, które nie odbiorą świadectw 26.06 mogą to zrobić 29 i 30 czerwca w godz. 9.00-12.00 w sekretariacie.

 

LIST MINISTRA EDUKACJI

 

Warszawa, 24 czerwca 2020 r.

 

Szanowni Państwo,

Dyrektorzy i Nauczyciele,

Uczniowie i Rodzice,

wkrótce rozpoczniemy wakacje – oczekiwany przez wszystkich czas letniego wypoczynku i  wytchnienia od codziennych obowiązków. Pod wieloma względami tegoroczne wakacje będą różnić się od tych, które znamy, podobnie jak inny niż poprzednie był rok szkolny 2019/2020.

Aby ograniczyć niebezpieczeństwo związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa,
w połowie marca zdecydowaliśmy o zawieszeniu tradycyjnych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Przygotowaliśmy jednocześnie odpowiednie rozwiązania prawne, które umożliwiły organizację kształcenia na odległość.

Przejście na system zdalnego nauczania było dużym wyzwaniem. Od dyrektorów szkół wymagało zupełnie nowej organizacji pracy, a od nauczycieli kreatywności oraz wykorzystania innych niż dotychczas metod dydaktycznych. Z kolei uczniowie musieli przyzwyczaić się do nowego sposobu przekazywania wiedzy i uczenia się. Potrzebne było również wsparcie ze strony rodziców oraz ich współpraca ze szkołą.

Dzięki zaangażowaniu i determinacji wielu osób, na wszystkich szczeblach systemu edukacji, w zdecydowanej większości szkół nauka na odległość przebiegała sprawnie i bez większych problemów. Wszystkim tym, którzy przez wiele tygodni z entuzjazmem, zapałem
i poświęceniem wykonywali swoje obowiązki, przekazuję wyrazy szacunku i uznania. 

Dziękuję dyrektorom szkół za zorganizowanie pracy w zupełnie nowych warunkach
i wspieranie nauczycieli. Słowa uznania kieruję do wszystkich pedagogów, wyrażając wdzięczność za pełne zaangażowania oraz profesjonalne podejście do nowych wyzwań zawodowych.

Dziękuję także uczniom za otwartość na nowe sposoby przekazywania wiedzy, a rodzicom za okazaną pomoc. W tym trudnym czasie byli Państwo blisko swoich dzieci, motywując
je do pracy i wspierając w nauce na odległość.

Zawieszenie zajęć i kształcenie na odległość to niecodzienna i trudna sytuacja,
w szczególności dla uczniów pozbawionych bezpośredniego kontaktu z nauczycielami
i rówieśnikami. Jestem przekonany, że wszyscy będziemy czerpać z niej naukę oraz doświadczenie na przyszłość. Nowe narzędzia, metody pracy i komunikacji, a także umiejętności i kompetencje wypracowane podczas nauki zdalnej pozostaną z nami na dłużej i z powodzeniem będą mogły być wykorzystywane w procesie nauczania i uczenia się. 

Przygotowujemy się do nowego roku szkolnego. Chcemy, aby we wrześniu uczniowie i nauczyciele wrócili do szkół w normalnym, stacjonarnym trybie. Wszyscy zgodzimy się z tym, że nawet najlepsze i najnowocześniejsze technologie nie zastąpią bezpośredniego kontaktu i nie stworzą przestrzeni do nawiązywania relacji oraz budowania więzi, które rodzą się w szkolnych murach.

Życzę spokojnego, a przede wszystkim bezpiecznego wypoczynku. Chciałbym, aby zbliżające się wakacje pozwoliły na odpoczynek od codziennych obowiązków i dały energię oraz inspirację do pracy w nowym roku szkolnym 2020/2021.

Spokojnych i bezpiecznych wakacji!

Z serdecznymi pozdrowieniami

Dariusz Piontkowski

Minister Edukacji Narodowej

 

Bezpieczny wyjazd wakacyjny!!!

W związku z wydanym  Rozporządzeniem MEN w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży informujemy, że  Stowarzyszenie Kulturalno- Oświatowe KOSEM organizuje  w terminie 15.07-24.07. 2020 ( może ulec zmianie) wyjazd wakacyjny do miejscowości Stronie Śląskie pensjonat Górski Poranek.

Koszt wyjazdu – 750 zł. Pobyt na zasadach zgodnych z wytycznymi MEN, GIS, MZ ( tj. pobyt w wydzielonej części budynku tylko dla naszej grupy, dzieci tylko z naszej szkoły, 1 dziecko na  4m2 pokoju, zmianowość wydawania posiłków)

 

 

Konsultacje!!!

Od 25 maja rozpoczynają się konsultacje dla uczniów klas VIII – harmonogram
ustali wychowawca wg zgłoszeń.
Od 1 czerwca z konsultacji będą mogli skorzystać uczniowie klas IV- VII.
Uczniów prosimy o zgłoszenie chęci uczestnictwa w konsultacjach u
wychowawców, którzy wyznaczą godziny na spotkania z nauczycielami.
Konsultacje mają charakter dobrowolny dla uczniów. Uczeń podczas konsultacji
uzyska możliwość wyjaśnienia trudnych kwestii, usystematyzowania materiału
czy rozmowy z nauczycielem. Konsultacje umożliwią uczniom poprawę oceny
na potrzebę klasyfikacji.

 

Harmonogram konsultacji od 1 czerwca:

imię i nazwisko nauczyciela przedmiot data konsultacji godziny
Beata Sieczkiewicz matematyka poniedziałek 11.30 – 14.00
Renata Dębska chemia wtorek 12.00 – 14.00
Agnieszka Anusiewicz język polski wtorek 12.00 – 14.00
Grzegorz Filipiuk matematyka, fizyka środa 12.00 – 14.00
Marlena Iwińska-Otłog biologia środa 12.00 – 14.00
Karolina Łada język angielski czwartek 12.00 – 14.00
Agnieszka Sobiczewska jęz. polski, jęz. niemiecki czwartek 12.00 – 14.00
Ireneusz Wysokiński W -f,  informatyka piątek 10.00 – 12.00

 

 

Uwaga Ósmoklasiści!!!

Egzamin ósmoklasisty będzie przeprowadzony od 16 do 18 czerwca 2020r.

Prosimy Ósmoklasistów i Rodziców o zapoznanie się z poniższymi informacjami:

https://www.gov.pl/web/edukacja/przygotowania-do-egzaminow-zewnetrznych-wytyczne-men-cke-i-gis.  

https://www.gov.pl/web/edukacja/harmonogram-rekrutacji-do-szkol-ponadpodstawowych-na-rok-szkolny-20202021

 

Powrót do szkoły klas I-III
Drodzy Rodzice!!!

W związku ze złagodzeniem obostrzeń wynikających z epidemii koronawirusa
informujemy, iż od 25.05.2020r. ruszają zajęcia opiekuńczo- wychowawcze w klasach I-III.

Zajęcia będą prowadzone zgodnie z wytycznymi MEN GIS i MZ.

  • Rodzice uczniów, którzy będą uczestniczyli w zajęciach zobowiązani są do
    zaopatrzenia swoich dzieci w maski ochronne.
  • Do szkoły przyjmowane są wyłącznie dzieci zdrowe. Dziecko kaszlące, z podwyższoną
    temperaturą nie zostanie przyjęte.
  • Uczniowie do szkoły są przyprowadzani/odbierani wyłącznie przez osoby zdrowe. Rodzic
    nie wchodzi do szatni, przekazuje dziecko przy wejściu do szkoły.
  • Po zmianie obuwia, uczeń myje i dezynfekuje ręce.
  • Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.
  • Powyższe procedury obowiązują również nauczycieli.
  • Prosimy Rodziców o zaopatrzenie dzieci w wodę oraz kanapki.
  • Godziny otwarcia szkoły 7.45 – 14.15, zajęcia uczniów klas I-III 8.00 -12.00.

Szanowni Państwo,
W związku z tym, że epidemia koronawirusa nie pozwala na normalne funkcjonowanie szkoły wszyscy musimy wykazać się odpowiedzialnością. Zdrowie i życie jest najważniejsze.

Przerwa w tradycyjnych zajęciach lekcyjnych może potrwać dłużej niż zakładano. Musimy więc wykorzystać realne możliwości, aby konsekwencje zamknięcia szkoły były jak najmniejsze, zwłaszcza dla dzieci i młodzieży.
Od 25 marca 2020 r. rozpoczniemy kształcenie zdalne – z wykorzystaniem metod i technik na odległość, co oznacza wykorzystanie w procesie edukacji wszelkich dostępnych środków komunikacji, które nie wymagają osobistego kontaktu ucznia z nauczycielem, ale dają możliwość skorzystania z materiałów edukacyjnych wskazanych przez nauczyciela.
Dzieci i młodzież proszę o pozostawanie w domach, samodzielne zgłębianie wiedzy poprzez wykorzystanie dostępnych źródeł (podręczniki, lektury i inne książki, portale edukacyjne telewizyjne, radiowe i internetowe, stronę MEN.
Bardzo proszę o korzystanie z dziennika elektronicznego, strony internetowej izdebki.kosny.edu.pl oraz współpracę z nauczycielami (kontakt telefoniczny, lub poprzez grupy klasowe na komunikatorze  Messenger). Nauczyciele będą poprzez dziennik (dydaktyka/ wiadomości) zamieszczać informacje o zadaniach do wykonania. Praca ucznia będzie oceniana w dzienniku elektronicznym. Ta forma pracy może w zaistniałych okolicznościach być podstawą do wystawienia ocen na koniec roku szkolnego i decydować o promocji do następnej klasy lub ukończeniu szkoły.
O szczegółowych rozwiązaniach będziemy informować na bieżąco.
Dyrekcja NSP w Izdebkach-Kosnach

OTO KRÓTKI PORADNIK ..

MIĘDZY INNYMI O TYM …

jak działa nasza pamięć … oraz

praktyczne porady, które może przydadzą się uczniom w tym trudnym czasie …

Moi drodzy, czy zastanawialiście się kiedyś jak funkcjonuje nasza pamięć? Czy jest ona jedna, czy może są jej różne rodzaje? Nawet jeżeli nie, to na pewno każdy z was, odkąd zaczął uczęszczać do szkoły z pewnością zachodził w głowę co zrobić, by móc zapamiętać jak najwięcej w jak najszybszym tempie oraz żeby ta wiedza została w głowie na dłużej.

Tenże rozdział ma stanowić odpowiedź na powyższe pytania, ale przede wszystkim być dla was wskazówką, jak możecie ułatwić sobie przyswajanie zdobywanej w szkole wiedzy poprzez zastosowanie kilku sprytnych tricków.

Na wstępie jednak krótko o samej pamięci. Wyobraźcie sobie magazyn, w którym przechowujemy różne przedmioty. W naszym przypadku będą to informacje. W magazynie tym mieszczą się trzy działy, na których drzwiach znajdują się następujące tabliczki: „ pamięć sensoryczna,” (związana z naszymi zmysłami takimi jak np. wzrok i słuch), „pamięć krótkotrwała”, „pamięć długotrwała”. O ile zrozumienie działania pamięci sensorycznej, pełniącej w pewnym sensie funkcję wspomagającą mogłoby wydać wam się dzisiaj trudne, to z pewnością nie będziecie mieli najmniejszych problemów ze zrozumieniem, czym są pozostałe dwa rodzaje pamięci, czyli pamięć krótkotrwała i długotrwała. Ta pierwsza to pamięć operacyjna, którą przyrównamy do pamięci RAM w naszym komputerze. Każdy wie, jak jej dodatkowe gigabajty poprawiają wydajność i szybkość obliczeniową naszych PC-tów. Jest to pamięć przechowująca informacje, które zostały jedynie w niewielkim stopniu przetworzone, pamięć służąca do wydobywania informacji z kolejnego magazynu jakim jest pamięć długotrwała, a także pamięć z której nowo nabywane informacje są przekazywane do pamięci długotrwałej, o ile się o to postaramy tzn. po prostu czegoś nauczymy. Większość informacji przez nią przepływających nigdy nie zostanie przetransportowana do kolejnego magazynu i po prostu zostanie zapomniana. Przykładem może być numer telefonu do kolegi, który po zapisaniu w telefonie po kilku chwilach umyka z naszej głowy. Pamięć długotrwała natomiast jest to nasz dysk twardy, w którym informacje pozostają, często nawet do końca życia. Zapamiętywanie polega zatem na przenoszeniu informacji z pamięci krótkotrwałej do pamięci długotrwałej, szczególnie na zasadzie powtarzania informacji w pamięci krótkotrwałej. Co jednak możemy zrobić, aby uniknąć często żmudnego powtarzania, które zabiera dużo czasu i nie zawsze przynosi pożądany efekt? Możemy zastosować nazwane przeze mnie powyżej trickami tzw. mnemotechniki. Są to sposoby ułatwiające zarówno kodowanie, jak i odtwarzanie nowych informacji. Techniki te umiejętnie programują nasz umysł, ułatwiając nam szybko i skutecznie zapamiętywać. Stosując mnemotechniki opieramy się na podstawowej wiedzy dotyczącej procesu zapamiętywania, wykorzystujemy naturalne mechanizmy zdobywania nowych wiadomości.

 

Poniżej pragnę zaprezentować wam konkretne przykłady z których warto skorzystać:

 

Technika nr 1

Układanie wierszyków, krótkich rymowanek, pomagających zapamiętać np. spółgłoski, po których zawsze należy pisać „rz”. Owe spółgłoski to: p, b, t, d, k, g, w, j, ch, tak często powtarzane w szkole. Gdybyśmy mieli zapamiętać je po prostu, pewnie zajęłoby to nam więcej czasu, a i tak poszczególne z nich uleciałyby z naszej z głowy. Jeżeli natomiast ułożymy krótką rymowankę, której wyrazy rozpoczynać się będą od ww. spółgłosek, nauka może zająć nam kilka minut a efekt będzie długotrwały. Wymyślamy zatem np. następujące zdanie: „Pani, Barbara dostała tort gruszkowy, który , chciała jeść widelcem”… lub… „Powszechny brudny dom towarowy gdzie każdy chce jeździć windą”

Technika nr 2

Tworzenie tzw. skrótu z pierwszych liter słów, które chcemy zapamiętać. Przykładem może być próba opanowania pełnych aktualnych i historycznych nazw różnych krajów np.: Rzeczpospolita Polska (RP), Polska Rzeczpospolita Ludowa (PRL), Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich (ZSRR), również w języku obcym np. United States of America (USA).

 

Technika nr 3 – Skojarzenia

To metoda bardzo przydatna do zapamiętywania imion lub adresów. Wyobraźmy sobie, że musimy zapamiętać adres restauracji: Łódź ul. Wioślana 8. Wówczas ulicę Wioślaną możemy skojarzyć z wiosłem, którym wiosłujemy płynąc po rzece łodzią w kształcie ósemki.

Natomiast mając za zadanie ułożenie numeru pin lub innego hasła możemy ewentualne cyfry 80832005 skojarzyć z datami urodzenia naszych rodziców, rodzeństwa oraz nas samych aby utworzonego raz hasła nigdy nie zapomnieć.

 

Technika nr 4 – Historyjki

Jeśli mamy do zapamiętania listę zakupów, najlepiej powiązać je w określony, choć niekoniecznie logiczny ciąg myślowy. Powiedzmy, że chcemy kupić: proszek do prania, colę, notes, papierowe ręczniki, ziemię do kwiatków.

Nasza historyjka może wyglądać tak: wchodzimy do mieszkania z colą w ręku, którą wręczamy znajdującemu się tam lokatorowi. Ten upuszcza colę na stół i brudzi znajdujący się tam obrus. Stół wycieramy papierowymi ręcznikami a obrus pierzemy w proszku do prania. Lokator chce przeprosić za swoją niezdarność i pyta co mógłby dla nas zrobić. Odpowiadamy, że przesadzić kwiatki. Lokator zapisuje sobie w notesie, że ma kupić ziemię do kwiatków.

 

Technika nr 5 – Mapa myśli

Mapa myśli to szczególny rodzaj robienia notatek, który czerpie po części z wyżej wymienionych metod a zwłaszcza techniki skojarzeń. W centralnej części mapy należy umieścić kolorowy rysunek dotyczący naszego zagadnienia np. efektywna nauka. Od niego powinny odchodzić grube linie z najważniejszymi słowami w postaci wyrazów lub obrazów. Od tych linii mogą odchodzić kolejne cieńsze z mniej ważnymi informacjami, a od nich jeszcze kolejne. Mapy myśli nie mają żadnych ograniczeń pod względem wielkości sporządzanych notatek.

 

 

Jak zatem widzicie nauka wcale nie musi być żmudna, nużąca i trudna. Z wykorzystaniem wyżej wymienionych technik może okazać się wręcz zabawna, a na pewno interesująca i przynosząca efekty np. w postaci dobrych ocen z odpowiedzi i sprawdzianów w szkole. Wykorzystujcie wymienione w tym rozdziale techniki, uzupełniajcie swoją wiedzę o kolejne, a także twórzcie własne, kreatywne pomysły pomagające wam w zapamiętywaniu.

Bibliografia:

  1. Nęcka, J. Orzechowski, B. Szymura, Psychologia poznawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.

www.mnemotechnika.com/rodzaje_mnemotechnik.html

https://jaksieuczyc.pl/jak-tworzyc-mapy-mysli/

http://www.poradnikzdrowie.pl/psychologia/wychowanie/metody-zapamietywania-dla-dzieci-mnemotechniki-i-cwiczenia-pamieci_43100.html

 

Opracowała: Aneta Szymańska – psycholog